Tworzenie i realizacja witryn internetowych
Nasi klienci
Katowice
Dane kontaktowe

PARTYKA ROBERT "BoBsoN"
Porcelanowa 23
40-246 Katowice
Tel. +48 694 459 065


Poradniki dla klientów

Pozycjonowanie wewnętrzne

Kilka słów o tym co można zrobić, aby strony internetowe były wyżej w wynikach wyszukiwania?

Można powiedzieć, że pozycjonowanie to temat bardzo obszerny i skomplikowany, ale z drugiej strony można równie dobrze w prosty sposób wyjaśnić o co w tym mniej więcej chodzi. Podzielmy sobie pozycjonowanie na trzy etapy.

Pierwszym etapem pozycjonowania jest ustalenie po wpisaniu jakich fraz/słów użytkownicy mają znaleźć naszą stronę w wynikach wyszukiwania.

Gdy już wiemy na co chcemy się pozycjonować następuje optymalizacja strony pod ustalone frazy co jest właśnie tematem tego poradnika i etapem numer dwa.

Każda podstrona naszego serwisu posiada tytuł, który widoczny jest na belce tytułowej przeglądarki. Domyślnie w naszym systemie Hyh CMS tytuł jest taki sam jak tytuł dokumentu, który wprowadziliśmy. Jednakże do celów pozycjonowania możemy go samodzielnie zmienić w edycji dokumentu. Dodatkowo możemy określić słowa kluczowe oraz opis, który jest bardzo często wyświetlany w wynikach wyszukiwania po tytule strony.

Przykład.

Stworzyliśmy dokument o nazwie "Cennik" i teraz staramy się go zoptymalizować:

  • Tytuł: Cennik stron internetowych
  • Słowa kluczowe: cennik, koszty, wycena, strony internetowe, www, tworzenie, projektowanie
  • Opis: Zachęcamy do zapoznania się z naszym cennikiem wykonania stron internetowych. Aktualna promocja: Hosting gratis!

Wiele osób przesadza ze słowami kluczowymi i opisami. Staramy się jednego słowa użyć raz w tytule, słowach kluczowych czy opisie. Nie powinniśmy także dawać zbyt długich tekstów. Tytuł w pozycjonowaniu powinien zawierać maksymalnie 6 - 10 słów, opis około 25 słów, a słów kluczowych powinno być od 4 do 10.

Dodatkowo staramy się by każda podstrona naszego serwisu miała unikalny tytuł, opis i słowa kluczowe. Nie wszystkie podstrony trzeba optymalizować, zwłaszcza jeśli mamy ich ponad setkę, które z nich są ważne pozostawiam w ocenie każdego z Państwa.

Ważnym elementem jest także linkowanie wewnętrzne. Czyli starajmy się w artykułach umieszczać linki do innych artykułów, które dodaliśmy w naszym serwisie. Wprowadzany link powinien być umieszczany na jakimś słowie kluczowym, a nie np. Jeśli chcesz poczytać więcej "kliknij".

Z innych funkcjonalności, które posiada nasz system Hyh CMS warto wymienić przyjazne linki, które dzięki umieszczeniu w nich ważnych słów kluczowych zwiększa wagę konkretnego dokumentu.

Przykład.

  • www.example.com/?id=12 (źle)
  • www.example.com/strony-www,12.html (dobrze)

Na koniec kilka słów o ostatnim etapie, czyli pozycjonowaniu zewnętrznym polegającym na zdobywaniu linków do naszej strony. Jest to etap najtrudniejszy i najbardziej pracochłonny. Problem stanowi tutaj kwestia skąd wziąć linki do naszej strony. Sposobów jest kilka, zaczynając od wymiany linków między zaprzyjaźnionymi stronami, dodawaniu strony do katalogów, aż do nielegalnych metod takich jak systemy wymiany linków czy tworzenie stron na bazie np. wikipedii czy dmoz, które posłużą jako zaplecze linków. Dlatego też ten etap zdecydowanie jest przeznaczony dla profesjonalistów.

Czytaj także:

Narzędzia Google

Dodaj stronę do wyszukiwarek